Ce trebuie sa indepliesti ca sa treci Inspectia Tehnica Periodica? | ITP Cluj - Alin Alb

Ce trebuie sa indepliesti ca sa treci Inspectia Tehnica Periodica?

Pentru a obtine verificarea tehnica a autovehiculului si a evita respingerea acestuia, mai intai trebuie sa stim ce anume se analizeaza la autovehicul in momentul prezentarii cu acesta la o statie ITP autorizata.

1. Inspectorul tehnic dintr-o statie ITP va lua in considerare urmatoarele aspecte:

– Identificarea autovehicului (verificare serii caroseriei si a motorului);
– Verificarea aspectului general al acestuia (daca se observa urme de accidente, echipamente suplimentare etc);
– Verificarea starii tehnice si estetice a autoturismului;
– Verificarea noxelor (emisiilor poluante);
– Verificarea sistemului de franare al autovehiculului;
– Testarea jocurilor in cazul sistemului de directie.

2. Pentru a evita respingerea verificarii tehnice a autovehiculului trebuie avute in vedere inaintea prezentarii la ITP urmatoarele aspecte:

Sistemul de franare trebuie luat foarte in serios atunci cand vine vorba de siguranta participantilor la trafic si implicit de trecerea inspectiei tehnice periodice. Astfel, inainte de pornirea catre o statie ITP, puteti face o verificare preliminara a discurilor si placutelor de frana, atat prin analiza vizuala a materialului de frictiune de pe suprafata acestora sau existenta unor fisuri, cat si in mers, daca observati trepidatii in momentul franarii sau zgomote neobisnuite existand sanse mari ca discurile de frana sa fie ovalizate sau placutele foarte uzate, fapt ce necesita schimbarea acestora.

De asemenea tot in cazul sistemului de franare trebuie analizate conductele de frana care ruginesc adesea in zonele din apropierea rotilor, existand astfel riscul fisurarii acestora si scurgerii in acest fel a lichidului de comprimare folosit pentru franarea autovehiculului. In cazul existentei unor portiuni de teava ruginita, acestea vor trebuii inlocuite, intrucat si acestea vor fi analizate de catre inspectorul statiei ITP. Totodata vor trebui analizate si furtunele de cauciuc din zona rotilor care isi schimba calitatile in timp, ajungand si acestea sa se crape. Inainte de a trece mai departe, nu uitati sa verificati si eficienta franei de mana.

Anvelopele trebuie sa corespunda dimensiunilor inscrise in cartea de identitate a autovehiculului, in cazul in care va prezentati la inspectia tehnica periodica cu alte dimensiuni ale anvelopelor echipate, veti fi respinsi. Tot in cazul anvelopelor va trebui sa verificati si calitatea acestora, adica sa nu fie prea uzate sau uzate incorect, sa prezinte in anumite locuri desprinderi din suprafata acestora sau unele umflaturi in partile laterale.

Sistemul de directie trebuie si el analizat cu atentie inainte de vizita la ITP, deoarece la fel ca in cazul sistemului de franare, daca functioneaza neconform, si acesta poate pune intr-un pericol serios viata celor din trafic. In acest sens, daca observati ca volanul trage intr-o parte sau anvelopele s-au uzat anormal doar pe o parte a acestora ori in momentul in care treceti peste o denivelare, groapa sau in curbe auziti un zgomot ciudat, atunci va trebui sa mergeti la un service pentru remedierea problemei de la sistemul de directie. Mai puteti verifica directia si prin ridicarea autovehiculului pe cric si sa miscati roata cu mainile sus-jos pentru a observa daca exista vreun joc. In plus orice problema minora aparuta la una din piesele de la sistemul de directie poate ajunge printr-un efect cascada la deteriorarea si altor piese si astfel la costuri mult mai mari. Nu uitati ca inspectorii din statiile ITP analizeaza riguros sistemul de directie al autovehiculului.

Rugina este un alt factor care va poate aduce respingerea testului in cazul verificarii tehnice periodice. Locurile vizate in principal sunt cele din zona pragurilor si din zona aripilor si suspensiilor. Desigur orice urme de rugina trebuie indepartate daca doriti o caroserie rezistenta in timp, deoarece zonele in care apare rugina vor tinde intotdeauna sa se extinda.

Parbrizul poate deveni un impediment in cazul inspectiei tehnice periodice daca acesta are crapaturi. Inspectorii ITP vor respinge cu precadere acele autovehicule care au crapaturi in partea soferului, acestea impiedicand vizibilitatea conducatorului auto. Desigur ca unele crapaturi din zonele apropiate de exteriorul parbrizului, mai ales in partea de sus/jos sau dreapta nu vor fi o amenintare prea mare in cazul inspectiei tehnice.

Uleiul care este fie prea vechi sau care a fost schimbat in urma cu mult prea multi kilomentrii poate reprezenta un factor decisiv in obtinerea ITP-ului, deoarece si de calitatea acestuia depinde intr-o oarecare masura nivelul de emisii CO2.

Bujiile in cazul autovehiculelor pe benzina se recomanda sa fie schimbate pentru ca motorul sa aiba un randament bun. Astfel, in cazul in care bujiile sunt prea vechi si oxidate, scanteia data de acestea nu va fi suficienta, ducand la o ardere mai mare si incorecta de combustibil si la cresterea noxelor.

Antigelul trebuie revizuit inaintea vizitei la ITP, luandu-se in calcul vechimea acestuia de care depinde si calitatea, dar si nivelul lui din vasul de expansiune, deoarece in cazul in care motorul nu este racit cum trebuie, motorul va degaja o caldura mai mare si implicit va duce la un rezultat negativ al noxelor. Tot la sistemul de racire trebuie avut in vedere si electroventilatoarele, intrucat autovehiculul va sta pe loc si va fi adus la turatii mari pentru noxe, iar daca afara mai este si cald sunt sanse ca motorul sa nu fie racit optim daca ventilatorul care ar trebui sa raceasca radiatorul nu functioneaza. Pe langa picarea testului in cazul noxelor, acest impediment ar putea duce si la deteriorarea serioasa a motorului.

Martorii de bord aprinsi ne pot informa daca avem pobleme la unele componente/sisteme ale autovehiculului, iar daca acesta este si unul care se refera la motor, atunci sunt sanse mari ca functionarea anormala a acestuia sa duca la eliminarea unei cantitati mai mari de CO2 decat norma de poluare prevazuta.

Centurile de siguranta trebuie sa existe pentru toti ocupantii autoturismului, iar in cazul unor autovehicule pot exista exceptii. Tot in cazul centurilor trebuie analizat daca scot vreun sunet neobisnuit cand sunt prinse in catarama si daca stau prinse corespunzator fara sa iasa. Totodata trebuie sa vedeti daca se blocheaza in momentul actionarii bruste ale acestora.

Sistemul de curatare a parbrizului trebuie sa functioneze optim, deoarece ineficienta acestuia poate duce la o vizibilitate scazuta a conducatorului auto. Asadar va trebui sa aruncati o privire asupra lamelor stergatoarelor, sa nu fie rupte sau prea coapte. De asemenea verificati si nivelul lichidului de parbriz si functionalitatea motorasului care stropeste lichidul pe parbriz, dar si motorul electric in cazul stergatoarelor.

Luminile trebuie verificate inainte de a duce autovehiculul la ITP. Va trebui sa verificati pozitiile, luminile de intalnire, luminile de drum, semnalizarile, stopurile, lumina pentru marsalier, becurile pentru numarul de inmatriculare din spate si farurile de ceata. In cazul in care masina a fost prevazuta cu lumini de ceata, iar dumneavoastra va lipsesc complet, chiar daca ati acoperit acel loc, sunt sanse foarte mari sa fiti respinsi. Actiunea de verificare a functionalitatii tuturor luminilor nu este deloc una dificila, iar pentru un bec ars care se putea schimba foarte usor si rapid, puteti fi respinsi de catre inspectorul statiei ITP.

Seria motorului si a caroseriei trebuie sa fie vizibila si in conformitate cu cea inscrisa in certificatul de inmatriculare.

Toate aceste verificari trebuie facute atat pentru trecerea verificarii tehnice a autovehiculului, dar foarte important, acestea trebuie facute periodic si pentru siguranta in trafic si pentru intretinerea in bune conditii a autovehiculului. Niciodata nu strica o verificare periodica a autovehiculului dumneavoastra.

3. Actele necesare de care aveti nevoie cand mergeti la ITP sunt:

– Certificat de înmatriculare;
– Asigurare R.C.A. valabila;
– Cartea de identitate a autovehicului;
– Cartea de identitate a persoanei care prezinta autovehiculul la inspectie.

Masina poate fi dusa la inspectie de catre orice persoana, nu este nevoie de prezenta proprietarului, cu conditia sa aiba asupra sa toate documentele necesare.

4. Ai fost respins la ITP. Ce trebuie sa faci?

Daca masina a fost respinsa la inspectie, nu ai voie sa circuli cu ea. Mai întâi, trebuie remediate defectiunile constatate, iar apoi trebuie sa te prezinti pentru o reexaminare. Daca te prezinti la aceasi statie ITP în decurs de 30 de zile, reverificarea masinii se va face la tarife mai mici. Autovehiculul nu are drept de circulatie dupa expirarea ITP-ului precedent. De aceea, este indicat sa te prezinti pentru noua inspectie cu câteva zile înainte de expirarea ITP-ului precedent.

Pentru șoferii de pe raza municipiului Cluj Napoca vă stăm la dispoziției în cea mai modernă stație ITP din Cluj pentru a face o programare rapidă online pe site-ul  https://www.itpalb.ro/ sau la numărul de telefon 0745 228 274.

itp cluj 300x199 - Ce trebuie sa indepliesti ca sa treci Inspectia Tehnica Periodica?itp by alb alin inspectii tehnice periodice cluj napoca autoturisme autoutilitare pret ieftin 24a 300x225 - Ce trebuie sa indepliesti ca sa treci Inspectia Tehnica Periodica?2 copy 1 300x192 - Ce trebuie sa indepliesti ca sa treci Inspectia Tehnica Periodica?itp in Cluj Porsche

Pentru o localizare mai ușoară folosiți harta de mai jos:

No Comments

Post A Comment